«Найкраща для малюка та іграшка,яку він може примусити змінюватися; для маленьких дітей найкраща іграшка — купа піску».

«Найкраща для малюка та іграшка,яку він може примусити змінюватися;

для маленьких дітей найкраща іграшка — купа піску».

К.Д.Ушинський

Ігри з піском є ефективним засобом всебічного розвитку дітей у цілому і

творчих здібностей зокрема. Багаторічна практика свідчить, що ігри з піском

позитивно впливають на емоційне благополуччя дітей. А з огляду на те, що це найулюбленіші ігри дітей, ми, дорослі, повинні максимально використовувати їх з розвивальною, навчальною та корекційною метою.

Ігри з піском дають дитині змогу відчути себе впевненою і вмілою: вона

створює нове, не боїться ламати старе і щось змінювати.

 

Дуже цікавий вид роботи для дітей – малювання на піску. Складно

переоцінити позитивний вплив малювання на дитину. Це не просто розвага,

гра, вміння відтворити навколишній світ. Малювання сприяє гармонійному

розвитку дитини та формуванню таких базових якостей особистості, як

самостійність і креативність.

Малювання сприяє розвитку дрібної моторики, а як наслідок – розвитку

мовлення і розумових здібностей. У дітей розвивається координація рухів.

Дитячі пальчики стають більш сильними, спритними, вмілими. Окрім цього,

малювання сприяє розвитку пам'яті, уваги, зосередженості. У творчому процесі дитина навчається розрізняти кольори та їх відтінки, у неї формується поняття про форму, величину, кількість.

Ігри з піском є ефективним методом психологічної допомоги дитині:

  • у формуванні впевненості у собі та стійкої самооцінки
  • у гармонізації внутрішнього емоційного стану, зокрема при негативізмі,образливості, конфліктності
  • при переживанні будь-яких травматичних ситуацій, таких як розлучення батьків, втрата близьких
  • в адаптації до будь-яких змін у житті дитини – вступ до дитячого садка,зміна дитячого колективу, народження брата чи сестри.

 

Перевага пісочної терапії у тому, що вона:

  • сприяє процесу індивідуалізації;
  • звільняє творчий потенціал, внутрішні почуття, сприймання й актуалізує спогади;
  • забезпечує багатогранний досвід завдяки багатьом символічним

значенням;

  • сприяє поверненню дитини до минулого досвіду з метою повторного

переживання;

  • створює місток між несвідомим та свідомим, внутрішнім та зовнішнім,

духовним і фізичним, невербальним і вербальним;

  • забезпечує безпосередню гру, де немає жодного правильного або

неправильного шляху;

  • дозволяє позбутися контролю свідомості.

 

Заняття з піском поліпшують емоційний стан дітей: гіперактивних пісок

врівноважує, скутих – розслаблює, тривожних – заспокоює, агресивних –

втихомирює.

Отже, пісочна терапія покликана не змінювати і не переробляти дітей, не вчити їх певних навичок поведінки, а дати їм можливість залишатися собою. Використання пісочниці в педагогічній практиці дає комплексний навчальнотерапевтичний та оздоровчо-профілактичний ефект. Організація занять з використанням пісочної терапії допомагає розкриттю інтелектуально-творчого потенціалу дітей дошкільного віку та розвитку їх креативності.

 

Вихователь

групи раннього віку

Пилипчук А.В.